onsdag 25 augusti 2010

Överburenhetskontroll

Överburenhetskontroll. Jag har burit över. Pricken är överburen. Finns det åtsidoburen? Underburen?

Nåja. Ny titt med ultraljud. Maaahahaaaassor med fostervatten kvar. Tur det, att det inte bara är bebis i min lastbilchaffiskagge. Hjärtat galopperade på fint. Fick upp en halv hand i musen och den där tappen gick att köra in fingret i men inte ända in (ouch).

Fortfarande samma bud + moms. Igångsättning på fredag eller på lördag. Men, läkaren tillade, eftersom hon varit och retat tappen kanske det kunde sätta igång det. Eller spermier.

Det sista uttalade hon sakta så vi båda skulle förstå undermeningen. Hem och knulla, torrbollar!

Nåja, vi får väl se vad det blir av det för sen klockan ett har jag haft värkar till och från. Mellan 5-10 minuter till att helt upphöra och sen komma tillbaka. Jag har försökt sova, tänka på annat och kanske att jag bara inbillar mig och bara måste släppa en jättefis men jag är sjukt exhalterad. Välkommen ut, Pricken!!! Hhhnnnnggggg!!!!

11 kommentarer:

  1. Du vet du vad! Dina värkar KAN faktiskt ha att göra med den där handen i musen. Du vet väl att de kan trigga igång en förlossning genom att pilla där...! :-) Det hände min kompis här. Hon hade gått vöer lite och när gynekologen pillat runt lite där inne så fick hon värkar ett par timmar senare. :-D
    Ooooh! Jag kan inte koncentrera mig på jobbet just nu! Iiih! Pricken är SNART HÄR!!!!!!!!
    Jättelycka till nu med allt! Snart är Pricken inte löängre överburen utan UTburen! :-D
    Jehooo!
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  2. oj oj vad spännande :-) Och det kan säkert ha med att hon har känt på tappen, det vet jag fler som fått värkar av.

    Njut av värkarna :-) Snart är pricken här.

    SvaraRadera
  3. Men guuuuuuud så spännande!! :-) :-) Snart är hoan här! Helt sjukt galet!
    Nu äre bara faaaaaaaaaaaaaaajt!! *pepp pepp*
    Kram!

    SvaraRadera
  4. heja heja!! nu är pricken snart där - hoppas hoppas att värkarna håller i sig och att det blir ngt av det - vore ju underbart om allt startar av sig självt ju! KRAM

    SvaraRadera
  5. Oj oj! Välkommen ut Pricken!! Kram och lycka till //September

    SvaraRadera
  6. Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen, det här är så spännande! Stort, stort lycka till! Kram BS

    SvaraRadera
  7. Hittade hit från Saltistjejen. Hoppas det kommit en liten nu! Det där med spermier läste jag dock att det inte finns någon belägg för. Det är nämligen svårt att motbevisa att förlossningen ändå inte skulle ha startat dagen efter t ex, även utan sexet :)

    SvaraRadera
  8. GRATTIS VÄNNEN!!!!!!
    Ååå vad jag längtar efter att få höra mer om Pricken och framförallt SE det lilla eller hrm jag menar STORA underverket!!! :-)
    Hoppas att du kan hämta dig relativt snabbt. Det vekrade som några överjävliga timmar det där för din del...
    Varmaste kramarna från oss alla här i Väst!!!!
    PUSS!

    SvaraRadera
  9. Nenne...eller Saltis.... Pricken är ute alltså??! Måste snoka genast!

    Grattis Nenne med familj! /Adriana

    SvaraRadera