söndag 5 september 2010

Vad hände?!?

Och Pricken kom med buller och bång.

Torsdagen den 26:e augusti ploppade han ut med hjälp av en stark karl och sju drag med en mackapär som såg ut som något prygelredskap från medeltiden, en stor tjock barnmorska på min mage och en hejarklack av övrig personal på förlossningen förutom älskade P som skrek bara något högre än mig.

En mer ingående rapport tänkte jag återkomma med, mest för min egen skull som bearbetning. Tur att kroppen och knoppen glömmer fort. Och läker ännu fortare.

57 cm lång, 4698 g. Var han fick plats i lilla mig är en gåta. Hur han kom ut är inte så svårt att lista ut alls, med ett utgångshål ungefär 1000 gånger större än tidigare, men nu ihopnystat och ihoptråcklat av farbröder i gröna kläder. Hoppas de hade bra betyg i syslöjd.

8 kommentarer:

  1. Gratulerar! Vilken stor grabb! Hoppas på att få se ett foto eller två!

    SvaraRadera
  2. ååå! tillslut så kom er efterlängtade prick till världen. Med en sån dramatik, hoppas du läker fint och att ni tillsammans landat i föräldrar-rollen. Vi saknar dig i forumet men titta in när du har tid igen (när Pricken är så där 18år eller nåt) gärna tidigare förstås men det är väl kanske då du får egentid igen ;-) har pricken fått något namn än? *nyfiken*
    Kramar från Porchez

    SvaraRadera
  3. Grattis igen! Instämmer, du är saknad, men ta den tid du behöver att bara gosa!

    //September

    SvaraRadera
  4. Tänk att han var så stor att han till och med slog Iris, jag hade nog tur att jag bara behövde gå över en vecka. Gång nummer två nu ploppade ju den lilla dvärgen ut i hög fart, en baggis! Här kommer ett gäng stora grattiskramar till lilla familjen i alla fall!!! /BS

    SvaraRadera
  5. Grattis till "lilla" underverket. Det måste ha varit en jättejobbig förlossning. Ett bra sätt att bearbeta är som du skrev att skriva ner allt man har gått igenom. Lycka till
    Kram A

    SvaraRadera
  6. Å vännen!!!!!!!
    Grattis igen!
    och Puss och Kram till er alla!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till underverket! Låter verkligen som en jobbig förlossning. Funkade inte min taktik? ;-)

    Massor av kramar till dig och familjen!

    //Lapinette

    SvaraRadera
  8. mittlivsomfransyska - Säger som Manuel: Eventually! ;-)

    Porchez – :-p Namnfrågan tuffar vidare... och nu är vi indelade i två läger här. Får se vem som ger sig först (det blir väl jag...) Hoppas du har en bättre dag idag, grouumpppffh!!!

    September - tack vännen! Kram på dig!

    BS – ja om det bara blir ett plopp med nummer två ska jag nog våga mig på det igen. Finns det någon garanti på det? :-) Kramar tillbaka!

    A – Hej, Hur är det med dig?!?! Tack för grattis, man glömmer fort som tur är, hahah!

    Saltis – :-p:-p:-p

    Lapinette – Taktiken var det inget fel på, det var nog en kombination av handhavandefel och jättebebis. :-D Kraaam

    SvaraRadera