söndag 27 februari 2011

I fädrens spår – i alla fall en tredjedel

Distans: 30 km (Oxberg - Mora)
Startnummer: Sist i sista startled (åk först ni så väntar jag där framme)
Träningsbakgrund: 75 km sen Lucia, sporadiska promenader med barnvagnen
Väder: Mulet, 0-gradigt. Sen lite duggregn. På det snö. Sen rätt fint (tror jag, svårt att säga med tunnelseende)
Tid: Drygt 3,5 h + moms eller nåt
Maxpuls: 187
Medelpuls: 171 (inget jäkla feglir här inte)
Fanclub: P med Pricken i bärstol vid start, i Hökberg (fick här agera vallningsteam), i Läde och vid målet i Mora – TACK! :-*
Skidor: Vilket fantastiskt glid – åt alla håll! Mest bakåt. FUCK! 500 spänn åt helvete (men vilket glid!)
Spår: Va? Vadå? Ska det vara spår? Är inte det fusk?
Färdkost: Blåbärssoppa (naturligtvis), sportdryck, en halv Snickers
Vurpor: 1 (knappt 1 km före mål, bredvid fotbollsplanen –ÅÅÅH denna ilska, hade jag haft ork över hade jag sagt FAN högt)
Smärta: Höger ljumske och sendrag i foten (men bara sista 8 km)
Mest glädjande: Skyltarna som räknade ned kilometrarna mot mål, och självklart hejarklacken
Mest irriterande: Förbannade jävla dåliga spår, bakhalt (behöver jag säga mer?) och fega damer som plogar eller går på tvären i utförsbackarna (det enda tillfälle man kan vila – om det hade funnits spår att följa FÖR HELVETE!) 
Pris: En medalj och en påse nötter, gratis buss till duschen
I jämförelse med en förlossning: Om jag hade fått en bebis istället för jordnötter hade jag åkt flera gånger i rad – min röv är ju fortfarande intakt!
Sammanfattning: Nästa år, då jävlar! 

2 kommentarer:

  1. Djupt imponerad!! Det är det enda jag kan säga.
    :-)
    Ni har möjligen inte fått ett paket hem också under den senaste tiden????
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Nä, inget paket har dykt upp här, nu blev jag ju jättenyfiken! Får trycka upp postis mot planket när han kommer idag! :-)

    Kramar!!!

    SvaraRadera