fredag 8 april 2011

Amningshjärnan slår till igen

Så vi var på föräldragruppträff och pratade säkerhet. BVC-sköterskan A berättade om där de filmat en pojke som klättrar upp på ugnsluckan och får en kastrull med kokande vatten över sig.

Jag tänker: Shit, stackars kille! En AFV-video eller vadå?!?
Jag säger: Men varför har de filmat det istället för att rädda honom?

Jag tittar mig runtomkring för att få medhåll. Möts av tomma blickar. Näe, alltså, det är ju en rekonstruerad film... säger A.

Ja, vad säger man? Hjulen snurrar ju men hamstern är död för länge sen.

3 kommentarer:

  1. haha gud så roligt :-) Ibland tänker man inte helt enkelt ..

    SvaraRadera
  2. Vadå, jag tänkte också som du! :-D Tills jag läste det rätta svaret... hmmm... Tur att även jag kan skylla på amningshjärna!

    SvaraRadera
  3. Lena & Tilde
    Ibland har ändrats till Ofta här. Lite för ofta...

    Snaily – thank god, jag är inte ensam!

    SvaraRadera