onsdag 29 juni 2011

Som att cykla

Innan jag fick barn märkte jag endast av ägglossningen genom att jag kunde använda flytningarna som slimehänder man fick i 5-kronorsautomater på macken som barn. P kände även min temperaturhöjning (!!!) som höll i sig till dagen före mens (och så var hoppet ute). Nu är det andra gången sen förlossningen och skillnaden är – smärta.

I tre dagar har jag haft ont i äggstockarna. TRE DAR! Det dunkar i dem när jag går. Det värker i dem när jag rör mig minsta lilla. Det här med att hålla sig cool och inte tänka på cykeln (inte den jag åker till jobbet på) funkar ju sådär. Fast nu har vi inga planer på en tvåa för tillfället så ångesten är än så länge en bra bit bort men vetskapen om att det nu är läge att ligga, om vi nu skulle vilja och orka, maler på.

Ligga. Ligga? Ligga! Nja, njä. Nästa vecka. Kanske.

2 kommentarer:

  1. åh vad jag känner igen mig, efter jag fått Tilde fick jag sjuka ägglossningssmärtor, satt på restaurang första gången barnfria då det kom första gången, och jag trodde jag skulle gå av.. Men lite fundering så kom vi fram till att det var ÄL...

    SvaraRadera
  2. HU! Varför blir det så?!?

    hehehe, roligt att du fick ägglossning när ni var barnfria, ville kroppen säga dig något eller? :-D;-)

    Å andra sidan så är det ju ett jättebra preventivmedel för åtminstone jag blir inte särskilt sugen att P ska bånka något i mig så äggstockarna far omkring som kastanjetter och skramla mot höftbenen. AAAAJ!

    SvaraRadera