onsdag 22 september 2010

Hänt i veckan

Oj. Tiden flyger! Pricken har tagit studenten och vi har flyttat till en liten 2a på markplan med toastol i korridoren och röda larmknappar vid sängen.

Nä.

Inte än. :-)

Pricken växer dock väldigt fort. Förra veckans mät- och vägsession hade han ökat till resliga 59 cm (herregud, han är snart bara en meter kortare än vad jag är!) och respektingivande 5560 g. I morgon är det dags igen. Har han passerat svärmor i längd? Kommer han kunna jobba som barlast i hamnen?

Det han nog är bäst på är att sova. Klockan är halv två och han sover för tredje gången sen klockan 8. Jag har sett hans två blå i några minuter, när vi bidragit till sopberget med hans bajs, eller hans nöjda min när han äter. Eller skiter. Oftast en kombination. Han var inte alls glad av att vakna och inte bli upplockad direkt eftersom jag hade händerna fulla i deg (degdeg, inte pengadeg, boy I would be happy) men med en tutte i munnen ett par minuter senare så var livet återigen a happy place.

Jag sysselsätter mig med typiska mammasaker, som man fördomsfullt skulle tänka. Jag städar. Tvättar. Diskar. Bakar. Bakar! Igår blev det kakor. Idag limpa. Jag intalar mig själv att jag har talang för det men insåg brutalt att det inte hjälper att följa ett recept om man sen ändå bränner dem svarta och stenhårda i ugnen. Någonstans därunder kanske det går att äta någon bit, jag har inte kunnat utröna det ännu. Och min mammaroll är lite naggad i kanten. Eller vidbränd. Men det är ju bara min andra dag på nya jobbet. Shit happens.

Nu blir det promenad och sen stödvila. I love this life!

2 kommentarer:

  1. Åh det ljuva mammalivet! :-)
    Själv ska jag börja min karriär som lat och ledig redan imorgon, tjohoo! :-) Fast först tillbringa förmiddagen på hälsocentralen med ett tråkigt glukosbelastningstest. Hoppas jag får godkänt så jag kan fortsätta snaska godis i tid och otid!

    SvaraRadera
  2. härligt!!!!! Iuuh, glukosbelastningstest, låter vidrigt! Jag slapp det men hade ju hälsohitler här som begränsade godisintaget med mantrat "det blir en 6-kilosbebis" och han fick ju nästan rätt (men tveksamt om det berodde på godiset, hahah!!) Lycka till!!!

    SvaraRadera