onsdag 5 maj 2010

Murphy was here

Jag skulle verkligen behöva cykla till jobbet igen, med tanke på att min rörelseförmåga är starkt begränsad och jag borde verkligen röra på mig. Men vi har varit så lata om morgnarna. Hittat på ursäkter för att kunna ta bilen istället för att cykla. Mer eller mindre dåliga. Det har varit besök på byggvaruhus, hämtning av paket, handling, mvc, jobbrelaterat, försenade (IGEN!), hämtning av ditten och datten... Men i morse, då – DÅ skulle det ske. I snygg outfit bestående av regnbyxor, fleecetröja, blommig scarf, kavaj i fuskskinn och den obligatoriska cykelhjälmen med hawaiinspirerat mönster på så stegade jag ut mot garaget.

Punktering.

Åh. Typiskt.

I morgon ska vi på föräldrautbildning. Och till bilprovningen. Funkar inte att cykla dit (jag har i och för sig inte provat, men har en känsla).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar