onsdag 9 juni 2010

Beslut och hur det brukar gå med det


Fy satan vilken velpotta jag är. Jag kan aldrig bestämma mig och oftast så ångrar jag mitt val i alla fall. Jag skulle ha tagit oxfilén. Eller morötter och inte pommes. Eller köpt den där *valfri vara* innan den var slutsåld, då när jag ändå höll i den och gick sju gånger mot kassan men vände lika många gånger.

Idag var ännu en dag med jobbiga beslut att ta. Jag pingvinade mig ner på stan på lunchen och tänkte belöna min flåsande lekamen med en glass. Solen sken, jag handlade ståltråd (inte ens en sån sak kunde jag bestämma om så jag ringde P), presenter till vuxna och barn och sen var det dags. En glass! Glass! Glass! GLASS!!!

Jag hade först siktat in mig på mjukglass. Med tuttifrutti-strössel. NEJ! Förresten, med nougatsås. Eller nötter OCH nougatsås. Eller strössel. Lakrits är också gott som strössel. Här i stan verkar det inte säljas mjukglass på många ställen mer än i galleriorna så jag hann passera ut genom skjutdörrarna (bara en sån sak, jag går ju så respektingivande fort) innan jag hade funderat klart om det verkligen var det jag var sugen på. Nästa chans var Pressbyrån. Åh klart jag ska ha en 88:an! Jag närmade mig. Här blev jag lite tudelad för granne med Pressbyrån är en annan godisbutik som annonserade om mjukglass. Tillbaks på ruta ett.

Jag tog sats. Men istället för att vika av åt vänster gick jag höger och hamnade i en skobutik med skylt "Ät gärna glass, men inte här". Vad hände?

Fortsatte, efter rundan bland barnskorna, med myrsteg efter gågatan. Ny chans på 88:an. Mittemot – en delikatessbutik med kulglass! 88:an försvann ur tankeloopen och jag konstaterade att jag var för mätt för en stor kulglass (ja, för man måste verkligen äta 3 kulor i en våffla), och de har ju ändå inte så många sorter att välja på (vilket borde passa mig). Tanken på caféet i huset där jag jobbar slog mig med full kraft – de säljer Ben & Jerry i små söta förpackningar, perfekt för en dag som denna! 8 minuter och 100 meter senare går jag förbi och in på kontoret, 30 jävla spänn för en glass – är jag inte klok! Tur jag inte köpte nån.

Så här sitter jag nu. Glasslös. Tänk så det kan bli. Det alternativet hade jag inte ens tänkt på.

2 kommentarer:

  1. Hahahaaaaaaaa!!!! DU tur du inte blev helsur p g a att blodsockertillskottet aldrig kom....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev en banan istället! Hälsohitler borde bli nöjd och glad! :-)
    kram kram!!!!!

    SvaraRadera