måndag 28 juni 2010

Helgens hissa&dissa–lista

DISSA
5. Att hissa-listan bara har 5 punkter, så att jag inte fick plats med punkten: långledighet som kändes som 3 veckor men var 3 dagar.

4. Mygg och knott. Dessa förbannade odågor man glömmer existerar när man ser Pripps Blåreklamen och längtar efter sommaren.

3. Det borde schemaläggas pauser mellan intag av fika eller mat, t ex för att andas.

2. Hårda sängar (vanligtvis ursköna tarrsängar där vi sover som stockar) i kombination med foglossning. Foglossning borde finnas under Amnestys lista över tortyrredskap, men eftersom det kommer i kombination med graviditet som snarare är en belöning så funkar ju inte det. Och så går det ju över, vilket avkapade armar inte gör. Men det gör ändå förjävla ont.

1. KNOTTHELVETE!!!! (igen) Damn those animals!!! Och vad lever de av när vi inte är i skogen? Dö, mothafockaaaaas!

****************
HISSA
5. Vädret – första gången på flera år med sol och man hade kunnat varit barbent hela natten om det inte varit för några av sakerna på dissa-listan (se ovan)

4. Färskpotatis med schmöööör!

3. Träffa familj och vänner man inte sett sen... förra midsommaren...

2. Jag kände mig som en sockerbit omgärdad av getingar. Nu pratar jag inte bara om att jag hade en vit sommarblus över min fyrkantiga mage – utan de facto att alla ville fram och klämma (me like!), berömma den fina kulan och önska lycka till. Sista gången man är så uppmärksammad, antar jag. :-)

1. Nancy fångade sina första möss! Fina, ludna små korvar placerade vid ytterdörren. Ingen kunde vara stoltare än jag! :-)

2 kommentarer:

  1. Å härligt med midsommarfirandet trots knoot och foglossning....
    :-)

    SvaraRadera
  2. ja, och döda råttor! Bara en sån sak! :-))))

    SvaraRadera