onsdag 2 juni 2010

Pingvinmarschen

Åh underbara sommar! Kvällarna är så ljusa och fina, att det känns bortkastat att sitta inne och pussla (min tönthobby jag återupptagit på barnmorskans inrådan, eller ja, hon sa att jag skulle vila och slappna av men det är ju ungefär samma sak) så igår föreslog jag för P att vi kunde ut och gå en sväng på kvällen, efter att han kommit hem från träningen.

Sagt och gjort.

På med foglossningsbältet och sköna skor.
– Är du verkligen säker på det här? sa P.
– Jaaadå.

Efter 100 meter och 14 minuter senare kom vi till en liten uppförsbacke (och då bor vi ändå nästan högst upp på åsen redan). Där tog mina ljumskar slut. Så vi fick vända och gå hem igen. P blev glad för han frös.

I kväll tänkte jag sitta på en stol i solen och lukta på blommorna. Jag har vallats färdigt för säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar