tisdag 4 januari 2011

2010 – en sammanfattning

Januari – 2009 avslutades med goda vänner. Hon var gravid och det var jag med (tack och lov). Vi tjuvkikade på Pricken som då var 27 mm mellan fontanellen och röven och blev chockade att det inte var en blobb utan en miniatyrbebis som sprattlade. Lyckan i det.

Februari – Nu var det vår tur att sprida nyheten om bebis på jäsning! Yeiii! Vi lyssnar på hjärtljudet och längtar, längtar...

Mars – Åkte slalom med foglossning i Åre – på ett ben sista åket eftersom jag bara kunde svänga åt vänster annars utan att det gjorde ont. Kärlekssemester i underbara Borgafjäll! Fick frågan om det snart var dags och vaggade stolt i liten bikini inne på spa-delen. Ny tjuvkik på Pricken och han hade minsann växt sen sist och nådde över hela tv-skärmen. P känner sparkarna på utsidan (av magen, inte tvn).

April
Syster Yster gifter sig och min mage är nästan lika stor som hennes, fast på henne ser man nästan bebisen genom huden.
Mina magmuskler spricker isär under ett rumplyft på yogan. Med muffen i vädret känns det som att jag går av på mitten, längs med. Wooah. Nancy ligger gärna ovanpå magen och kurrar. Mina tuttar avancerar utåt.

Maj
Var på bröllop i Tyskland, dansade till skrattretande hög, enformig musik och P handlade "överraskningserotik" på toaletten efter vilda påtryckningar från mig och vår resekamrat M (det blev en vibrerande penisring som vi gjorde ett stileben med bananer av på hotellrummet). De är konstiga, tyskarna.

Juni – Prickens kusin kommer till världen efter en tuff förlossning. Vad skönt, tänker jag, värre än så där kan det väl inte bli och det gick ju bra. Hå hååå... Midsommaren firas för första gången på flera år barbent och sommarklädd, hej då långkalsong! Synd på alla jävla knott som också trivs i värmen. Foglossningen är överjävlig men nu är det inte så lång tid kvar. Väl? Vi handlar barnkläder i storlek 56. Moahahah, välanvänt, my ass.

Juli – Semestern hägrar. Vi ligger i hängmattan och tittar på träden, havsörnarna och lyssnar på ljudbok och P1. P får putta på hårt för att jag ska ta mig ur, men när jag är på plats så är det underbart avslappnande. Bara man sluppit höra radiosporten på 3000 decibel eftersom halvdöva grannen också vill se på fåglarna. Men ja e inte bitter. Namnlistan har 13 tjejnamn och 3 killnamn. Nancy tycker P ser mager ut och försöker mata honom med fåglar.

Augusti – Väntan, väntan, väntan. Vi fördriver tiden med besök till Hufvudstaden, bockar av några restauranger här i stan och jag tuggar kilovis med is. Jag blir bättre i foglossningen och rastas i grannskapet. Vi kikar två gånger på Pricken via TVn på förlossningen, men han får inte plats i rutan längre eftersom han är så stor (nähä?!). Efter att ha utvecklat egen atmosfär runt min enorma buk tappar jag all dragningskraft. Då plötsligt dimper han ned! Pricken anländer och river hela inredningen på vägen ut. Va? Skulle jag ha kommit förr? Vaffö då då?

September – Turerna med barnvagnen blir längre, upp emot 2 kvarter, medan löven föll av träden. Det måste de ha gjort i alla fall, för de är inte kvar nu. Bullarna i frysen tog slut flera gånger. Många klädesplagg i present. I storlek för litet för att användas mer än en gång. Men tack ändå!

Oktober – Pricken pratar och ler – nu börjar det hända grejer. Bl a bajsar han inte längre 10 gånger per dag! Nancy fortsätter nalla fåglar från trädgården. Pricken får heta något annat än Pricken, iaf för Skatteverket, och är bara en meter kortare än mig.

November – Vaggan är för liten! Babysim är en ny bekantskap och blir succé. Jag och P firar 15 år men det går relativt obemärkt förbi – det är ju ett år sen Pricken tinades upp, ett större mirakel! Och så börjar Pricken att skratta, bara en sån sak. Vi eldar på som fan i kaminen, både för att slippa frysa arslet av oss, men också som underhållning för Pricken så att han inte ska titta på tv och go bananas som tonåring (försöka duger).

December – Är glad att jag inte bor i grannhuset där de har blå belysning i utegranen och allt vatten kvar i poolen från Rusta. Däremot är jag avundsjuk på deras lilla uppfart när det aldrig verkar vilja sluta snöa. Pricken smakar potatis på julafton och får, bland mycket annat, en radiostyrd bil av Tomten. Som han skulle vilja leka med den! Tomten, alltså. Året avslutas med samma goda vänner som året innan, nu med en nya medlem i varje familj. Hon var gravid och det var inte jag (tack och lov).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar