tisdag 1 mars 2011

Julen varar än till påska!!!!

När man är som mest sårbar, naken och tilltuffsad – kan man ge sig fan på att posten knackar på dörren.

Med ena tutten framme, halvsovande med Pricken i soffan framför det totalt ointressanta 15 km-loppet, fick jag rusa upp, samla ihop mina kroppsdelar och öppna dörren (tur han inte var så fräck att han öppnade!) och där var det: Ett jättepaket som rest ända från uwesa! Från världens sweetaste vän! Det var en prickig(!) sovpåse, en pyjamas, två par vantar, jordnötssmör, vindruvsmarmelad, Reese's (godis) och en praktisk mugg med ett lock i silicon som jag tror Nancy skulle gilla att bita i (hon har svårt att skilja på mitt och ditt). Pricken blev alldeles till sig och provgnagde på muggen innan han fann den orangea påsen som prasslade fint i gommen.

Jag hjälper dig öppna, mamma!

Kolla! Finaste fina grejerna! 
Tusen, tusen tack – älskade vän! Vilken tur jag har som hittat dig! (Eller var det du som hittade mig?) :-*

(Bara några minuter senare kom nästa paket, ett vårdpaket. Nancy var åter från veterinären och med lite färre organ i magen. Det blir inga prickiga kattungar från henne, tyvärr. Men hon verkar glad ändå.)

2 kommentarer:

  1. Å TACK SJÄLV vännen!!!!!!!
    :-)
    Vad bra att paketet kom fram. jag började bli lite orolig för jag tyckte det var ett tag sedan jag skickade det....!
    hahahaha, du får lära Nancy läsa och skriva prickens namn på en gummisnodd och sätta runt burken! De där burkarna är SJUKT bra tycker jag!!!!! Att ha snacks i men utan att de små spiller alltför mycket! :-)
    Kanske är kläderna för små. Pricken är så stor, men jag hoppas han kan ha dem ngn vecka iallafall...! ,-)
    Så Nancy är "fixad" nu alltså. Jag trodde ni ville låta henne få en kull eller två först???? Varför ändrade ni er?
    Hoppas hon snart kvicknar till iallafall!!!

    Tusen kramar till hela familjen!!!

    SvaraRadera
  2. Toppenbra! Tror inte det är för litet, iaf inte den randiga pyjamasen. Ska tvätta dem först och sen blir det premiär!

    Ja, det var tänkt att ta en kull från henne, men eftersom vi i så fall skulle ha parat henne NU (hon har ätit p-piller så länge och receptet skulle frnyas) och just nu finns inte tiden eller förutsättningarna för kattungar i casa Nennelainens. Ledsamt beslut att ta men det känns rätt.

    SvaraRadera