torsdag 1 april 2010

Besök hos farbror doktorn


Igår efter jobbet fick jag magknip. Som blev värre. Smärtan satt långt ned till höger och jag gick igenom tänkbara orsaker i huvudet, allt från UVI till – huvaligen – blindtarmen. Jag hittade en toalett inne på kakelbutiken men efter att ha pressat ut några droppar så kunde jag knappt gå upprätt därifrån. P blev orolig.

Ringde sjukvårdsupplysningen. 25 minuters kö. Lade på.

Ringde mamma. "Du har kommit till syster *piiip* lämna ett meddelande efter signalen så ringer jag upp så snart jag kan".

Ajdå. OOhh ajajajaj...

Pricken skuttade runt som sjutton därinne så det var mer mig själv jag var orolig för.

Ringde sjukvårdsupplysningen igen. Plats 27 i kön. Under tiden körde vi runt på stan och P hann köpa färg på K-Rauta, handla all påskmat inför helgen och vi hann åka den knappa milen hem innan jag kom fram till en sjuksköterska i andra änden av luren.

Många frågor. Japp, jag har skött magen. Nej, jag tror inte det är något med gravidmagen. Ont i nästan 1,5 timme. Ja, jag har blindtarmen kvar... Fick en tid en dryg timme senare på familjeläkarjouren nere på stan. Krånglade mig ur bilen och gick i huset, kämpade mig in på toaletten igen utifall, utifall... Touch down. Åt middag. Pricken sparkade fortfarande på som en gnu. En kvart senare hade det släppt. Men vi åkte in i alla fall för att bli kollad.

Stick i fingret (båda mina bästa fuck-you-fingrar!), kissa i mugg, sänka, blodsocker, UVI-test, skäll om att jag druckit alldeles för lite och till slut en vänlig läkare som klämde här och där och det enda vi kom fram till var det ytterst spännande: Troligen en bajskorv på tvären. Men för säkerhets skull skickades mitt kissprov på odling.

Pricken vs Mr Hanky
1-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar