onsdag 7 april 2010

Jada jada jada

Och påsken passerade.

Tre träd fick ge vika. Två granar och en tall som ska eldas upp nästa år. Jag och Nancy gillar att titta på P när han står därute i arbetskläder och klyver ved. Jag börjar dregla av bara tanken.

Tvättstugans makeover har fortsatt. Väggar och golv har fått ny färg och snart har även the emergency room (WC) fått kakel på väggarna och mosaiken på golvet väntar på fog. Lovely!

Vi blev förlåtna när vi hämtade henne. Vi har samsovit tätt, tätt ihop hela lilla familjen utan att hon vikt från vår sida. Jag har matat fåglarna med så mycket nötter så de har flugit hit från hela norrland efter att ha hört om tabberaset på åsen. Nancy vet inte var hon ska vara, vid fönstret för att titta på spektaklet eller i startblocksposition vid husknuten för att eventuellt våga sig på en attack. Världens sötaste!

Men smekmånaden är över, nu sover hon mest i sitt klätterträd uppe på vinden men kommer när vi ropar och ligger pliktskyldigast hos oss en stund innan hon återvänder till lugnet där uppe. Hon ligger oftast hos mig då. På magen (lite skumpigt) eller alldeles bredvid den. Känner hon något?

Pricken poffar och buffar, krumelurar sig och jag tänker att jag kommer verkligen att sakna det här. Verkligen sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar