söndag 18 april 2010

Våldtäktsförsök!

Jag skriker allt vad jag kan. Rycker i dörrhandtaget men inser att jag inte hinner in innan det är för sent. Jag lägger benen på ryggen och springer så fort jag kan runt huset, han är hack i häl men jag är snabbare. Jag hör någon skrika mitt namn på håll men kan inte vända tillbaka till räddningen. Han är säkert tre gånger större än mig, och med äcklig hängbuk så han borde inte orka och borde inte...

Nu gäller det. Ett högt språng rätt upp i tallen, tar några tag med klorna och kommer ännu högre upp, ända upp till kronan. Shit, hur gör jag nu? Så här högt har jag aldrig varit! Men fettot hänger på. Han är en meter nedanför mig, men bättre klättrare. Husse vrålar.

Jag kissar. Jag kissar honom mitt i ansiktet och han hoppar ned från trädet och vänder sig mot husse som står i badrock och med en kvast i handen. Han är konstig, husse, men jag blir glad. Ful-Ragge hoppar över staketet, dit jag också måste hoppa för att komma ned. Han sticker åt ena hållet, med halvnaken husse efter med kvasten i högsta hugg. Jag gömmer mig under altanen och vågar mig in när både husse och matte ropar på mig.

Den natten sover jag nära matte, äventyren får vänta till en annan natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar