tisdag 16 november 2010

Bajsobert

Pricken har inte skitit sen i förrgår. I vanliga fall blir det depåstopp med extra allt en handfull gånger. Killen väger 7,8 kg och bajsar 5 blöjor per dag. Han äter alltså ganska mycket, kan man tänka. Så vad händer då med en stor liten bebis som håller sig i två dagar?

– Får han ont i magen?
– Nä (viss tvekan).
– Äter han mindre?
– Nä, verkligen inte.
– Flyter det korvar i ögonen på honom?
– Mäh, är du helt rubbad?

Men?! Var får allt bajs plats? Var gömmer det sig i väntan på leverans? Frågan är egentligen högst irrelevant, eftersom det som betyder något är vart det tar vägen när allt det samlade träcket bestämmer sig för att komma ut.

Så hände det.

ka-BLAM!

Pricken såg ut som skinkmackan på juldagsmorgonen – bredd med tjockt lager senap. Mina rop på hjälp (på riktigt) hördes inte ned på stan så det blev improvisation och premiär för Pricken i duschen tillsammans med mig. Fan vad mysigt. Och fick jag inte bort allt så torkar det ju till slut och nöts bort. Det är ju bara bajs. Mitt barns bajs. Lovely!

4 kommentarer:

  1. Hahahaaaaa! Oj en liten julskinka! Sååå sött! :-)
    E fjrode en del sådana där också som liten. Men men de går över. Numer är hon tyvärr oftare hård i magen vilket är jobbigt av andra skäl. Det mnskar saneringen men det är inte kul när hon har ont av att bajsa :-(

    SvaraRadera
  2. saltis – ja, usch för hård i magen, det är jag glad för att han inte är, men det kommer väl det med när han börjar äta vanlig mat.

    SvaraRadera
  3. Hektor bajsade en gång i veckan under tre-fyra månader ... Otroligt praktiskt, utom just den sjunde dagen. :-)
    /AM

    SvaraRadera
  4. Varannan dag verkar ha blivit en vana här. Och så har han blivit morgonskitare - ett utmärkt sätt att få upp oss på morgonen. Ja, alltså andra gången. När P redan åkt till jobbet och vi ligger och myser i sängen. Så jag har inte en chans att smita undan!

    SvaraRadera