måndag 29 november 2010

Var rädd om maten!

Förra veckan var det "Var rädd om maten"-veckan. Nu är jag ju inte den som är den, det gäller ju att ta till vara på det man har i sitt kylskåp. Som av en händelse hade vi en öppnad grädde i kylen. Äsch då, bara en deciliter. What to do, WHAT TO DO?!?

Jag slet mitt hår. Likt Baltazar plingade det till.

1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
1/2 dl sirap
1 dl grädde
50 g smör

kokades ihop. Lite för kort tid.
Åh typiskt. Så vad göra? Kan ju inte slänga lös kola?

Ny idé (OK, jag erkänner, det var P's). Smält mörk choklad över vattenbad. Doppa kolabitarna (skäres med pizzaslicern!) och låt svalna.

Nu är jag ganska usel på varornas hållbarhet och så, men brukar våga mig på att dricka mjölk som gått ut (i datum, har den gått ut ur kylen är det för sent). Dock tror jag att just den här kolan måste ätas upp snarast. Vill ju inte riskera att den blir gammal och måste slängas (usch, hemska tanke).

Var rädd om maten!

4 kommentarer: