fredag 12 november 2010

Ratt-muff

Nu är kärran inte bara besiktigad utan även provkörd! Redan från början har jag ju vetat att avgassystemet varit lite glappt, förmodligen en klämring som ska dras åt men det sker nog automatiskt efter ett par 1000 knip.

Den nygamla skinnklädseln är inte så snyggt gjord vid blotta anblicken och lite nya fack hade sömmaren kostat på men känslan var densamma, till och med så att co-drivern tyckte den kändes bättre under färd.

Lite stel i stötdämparna men efter att ha varit avställd sen början på augusti och dessförinnan haft slitna delar som fått laga sig själv, så är jag ändå rätt nöjd.

De nya krockkuddarna är jag väldigt nöjd med. Känns som de kan fungera bättre än de förra i mindre modell. Dock har jag hört att de här jag nu har kan förlora spänsten med åren och andreförarn tycker det är något ovant att de läcker bränsle men det ska försvinna på sikt.

Kort sagt: jag är på banan. Uttala och tolka det hur ni vill.

3 kommentarer:

  1. smygläsaren/smint12 november 2010 kl. 16:41

    Klockrent skrivet :-) och vad skönt att det är gjort nu.. var ungefär samma tidsperiod för mig och sambon efter förra förlossningen..

    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Hahhaaaaa! Underbart!!! Skönt att det gick så bra också. Med testkörningen. Och du den där slutklämmen att du är på banan igen. Det tolkar jag som att du är på baNAN igen! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. heheh, tack tack! Frågade P idag om han hade tänkt tanken, som man gjorde förr efter ett nyp, att man borde göra det oftare?!? Hmm, njae, var svaret. Och jag kan inte annat än hålla med. Tyvärr. Men nu är plåstret avrivet och så får vi ta en repris när andan faller på nästa gång. Kan bli vilken söndag som helst.

    SvaraRadera