måndag 9 november 2009

Mut(t)erad mupp

Visst är det skönt med vinter? Säsongen då man förvandlas från len persika till något mer ...värmande. Likt mögel breder det ut sig över kroppen och jag välkomnar alltihop, här ska inte frysas in någon vinter!

Let's face it. Kala ben orsakar onödigt mycket lidande så här års. Nej, tacka vet jag lager på lager-principen. Mammutlurv och stickade strumpbyxor är en oslagbar kombination. Detta resulterar ju i att hyveln får välförtjänt vila, glöms bort i ett hörn och eftersom det ändå är så mörkt när bävern ska bonkas gör det inget att djungeln är tät även där när P ska ut på safari. Inte för att han har något emot det (risken att bävern rivs är ju minimal även om man stryker mothårs). Och jag sparar inte tokbusken för värmens skull utan av ren lathet.

I dagsljus är det dock något helt annat. Eftersom jag återigen ska lufta stjärten hos min gynekolog inom kort, kom även tanken om det inte var läge, för allas skull, att fixa frisyren.

Jo, det var det. AAAH!

4 kommentarer:

  1. Hahahaa! :-)
    Du lite lurv har nog inge gynekolog dött av...!
    ;-)
    kram!

    SvaraRadera
  2. :-D Glöm inte glittret om du ska dit på lucia!

    SvaraRadera
  3. Saltis
    Är du helt säker? :-D Jag vågar inte riskera något....


    Koko
    Ja, jäklar vilken julstämning vi kan få då. Jag med glitter och ljus i håret och min gynekolog med färgade kulor i grenen.

    SvaraRadera
  4. Vad ska du i grenen på gyn å göra??

    SvaraRadera