söndag 10 januari 2010

Drömtydare sökes

Nätterna är väldigt långa, har jag upptäckt, när man är gravid. Jag drömmer, drömmer, drömmer, vaknar, drömmer, vaknar, drömmer och vaknar kissnödig. P drömmer också mer än vanligt så jag antar att det ska förbereda oss på förändringar men det är svårtolkat vad livet kommer bli, men någon kanske kan hjälpa mig tyda?

I natt har jag i jämn ström drömt:
Att jag var i ett radhus och skulle öppna ett bageri/inredningsbutik och allt var målat i gammeldags rosa, och min familj var där och jag fick dem att leta länge och väl efter en stor vetelängd med mormors hosta på. Sen träffade jag min vän som bor i NYC och vi kramades hårt och länge eftersom det var länge sen vi sågs och sen fick jag i uppdrag att hitta en flygel till hennes bror(!). Jag hittade en jättefin men när man kom närmre så var den inte alls så blank, svart och fin som den först såg ut utan hade ett svartgrått psykadeliskt mönster och var jättesliten, men det var ju inte så konstigt eftersom den stod övergiven i ett kärr. Jag klättrade in i en smutsig grotta som var i närheten där jag träffade min, som jag måste förträngt, klasskompis Zlatan som låg och vilade på en brits från sitt jobb på Samhall. Jag lade mig bredvid och kramades lite innan jag lånade hans röjsåg för att hjälpa honom, drog ner lite sly innan jag fortsatte in i en Lindexbutiks barnavdelning och gick lös på inredningen där innan jag kom på att pappstället med vantar och mössor nog inte skulle bort, men det blev bara några tumvantar som blev kapade och om jag lade dem underst i högen så skulle det nog inte synas.

Så vad säger ni? Helt normalt, eller?

1 kommentar:

  1. Hahahaaaaa!!!!! Du har du förresten telefonnumret till brorsan?????? Eftersom det är en hemlig sådan vore det skoj att få lära känna honom! ;-)
    Förresten är det nog helt normalt att drömma mycket. Särsilt när det är mycket runtomkring (on inikring...!) som händer. Förändringar har ju en tendens att framkalla stress (helst positiv sådan då) vilket ofta ökar drömmeriet tycker jag.
    LYCKA TILL imorgon!!!!
    Jag ser sjukt mycket fram emot att få läsa om DET besöket!!!!
    KRAAAAM!!!!!

    SvaraRadera