måndag 11 januari 2010

Pricken III

Jag var så himla nervös att jag var tvungen att skita innan besöket hos gynekologen vilket gjorde mig nervös över om jag verkligen fick bort allt med pappret. Sorry. Men så var det. Vi satt och låtsades läsa väldigt inlevelsefullt i väntrummet men i alla fall jag såg inte vad det var på sidorna.

Sen var det vår tur. Hej och goddag, jo tack jag mår jättebra och nej, inga blödningar. Dags att strippa, vilket tog väldigt lång tid med skor som ska snöras upp med fumliga händer och byxbenen kändes som 4 m långa och hamnade ut och in och strumpbyxor på det och strumpor tillbaka igen för att inte frysa och AAAARRRGHH jag kan för fan inte klä av mig längre!

Sen upp i stolen, sprut med kräm på staven och sen Voilá. Ett myrornas krig och en svart fläck med en ljusare fläck i mitten. Där, ser ni hjärtat? Jaa sa jag med Darth Vader-röst, trots att jag inte alls såg att det blinkade. Röra runt i grytan lite. Annan vinkel. Det som jag trodde skulle vara en liten blobba som flöt sakta omkring i det mörka visade sig vara en miniatyr-Buddha med små sprattlande armar och ben och med ett bultande inre. Den var på TV. Fast samtidigt i min mage. P såg ut som om Sanna Kallur just tagit OS-guld och vi hånglade i trappuppgången, alldeles euforiska av vad vi just varit med om.

Älskade lilla pyre. Som vi har längtat efter dig.

10 kommentarer:

  1. Och nu blir jag alldeles glansig på ögonen igen, bara för att jag tänker på det...

    SvaraRadera
  2. Ah!!!! Vännen!!!
    Jag har också glansögon!!!!!! :-)
    Sååå underbart!
    Om du bara visste hur gärna jag velat träffa er nu så jag kunde få kolla in magen också....
    Ingen NYC-resa inplanerad de närmaste månaderna eller....?!?!?!??? ;-)

    SvaraRadera
  3. ...och nu sitter även jag & läser här med tårar i ögonvrån :-)
    Det är såååå himla underbart! Mannen hälsar förresten också, var tvungen att maila honom tidigare idag & berätta!

    //Piggis

    SvaraRadera
  4. Även jag blir alldeles tårögd! Underbart!
    Kram Parnassia

    SvaraRadera
  5. Tårar i ögonvrårna här också... :-)

    KRAM Ore

    SvaraRadera
  6. gosNenne!!!!

    *kramar om hårt och länge*

    SvaraRadera
  7. Ååååh, Pricken har boat in sig! Underbart!

    /A

    SvaraRadera
  8. *Torkar en liten glädjetår*

    SvaraRadera
  9. Vad fina ni är! Tack!

    Nenne

    SvaraRadera
  10. Ja, här sitter ytterligare en med tårar i ögonen och känner sig så där löjligt glad. Åhhh... vad härligt!

    Stor kram

    //Lapinette

    SvaraRadera