söndag 3 januari 2010

Godis suger

I morgon är det dags att återvända till jobbet igen. Vakna tidigt, äta matlåda, Sportspegeln före sängdags. Måndag till fredag. Det har varit skönt att vara ledig och sova länge, äta gott, slöat i soffan med Nancy under eller ovanpå filten och låta tiden flyga lite.

På fredag ska vi till MVC för inskrivning och det känns fortfarande helt overkligt. 2010 ska vi bli föräldrar. Som vi väntat! Men som sagt overkligt.

Jag mår fortfarande oförskämt bra, det enda som inte är som vanligt är att jag inte känner något som helst sötsug. Jag som brukar ha ett dreggelspår efter mig i affären ända från ingången, eftersom någon slug strateg satt bake-offdisken direkt efter grindarna så det osar wienerbröd och munkar med hål i, förbi chipshyllan och vidare ut genom kassan efter att ha släpat knogarna i backen förbi chokladhyllan. Oftast tomhänt eftersom P hävdar att man bara får äta godis på lördagar och jag är en lydig fru. Skulle jag handla fritt efter eget huvud skulle jag å ena sidan aldrig återhämtat mig ifrån flyttahemifrån-dieten: bli-en-blåval-på-ett-kick men å andra sidan skulle de inte behöva svabba upp dreggel för att undvika lårbensbrott på sköra tanter. Men nu – NADA. Inget sug. Möjligtvis på sega nappar. Det skulle nog vara gott. Men tanken på choklad får mig bara att känna en jolmig smak av aska i munnen.

DOH! Jag som hade sett fram emot tiden då jag får äta vad jag vill för jag ska ändå bli fet. Nu får jag väl nöja mig med att bli tjock bara på framsidan. Låter faktiskt inte så dumt det heller.

Nästa måndag är det dags för första tjuvkiken på Pricken, om den nu är kvar där inne – alive and kickin'.

JO, nu kom jag på vad jag är sugen på! P! Jag är sugen på P – som nu är på väg hem alldeles svettig efter en skidtur och ... och alldeles säkert skulle uppskatta några geléhallon trots att det är söndag.

1 kommentar:

  1. smygläsaren :-)4 januari 2010 kl. 09:26

    Så hade jag det också när jag var gravid. Tänkte som du att jag kunde äta allt jag ville, men var inte sugen på något sött/onyttigt alls. Men apelsinjuice och rågbröd med ost däremot ;-)

    Hoppas veckan går snabbt så ni snart får kika på pricken

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera