tisdag 5 januari 2010

Hockeykillar ut ur garderoben


Igår var vi på hockey.

Som vanligt blev det darr på läppen när den utvalde knatten fick åka några var runt mittcirkeln innan han fick ställa sig bredvid sin idol i elitserien. Fatta vilken cool grej att få göra när man är så liten så snörningen på skridskorna skaver under hakan! P fick naturligtvis också blanka hornhinnor, han är ju den som är blödigast av oss två men jag kanske slår honom på fingrarna där snart, helloouu jag är ju gravid! Denna gången drog jag även ut påsarna under ögat för att fånga tårarna när nationalsången framfördes. Var ska det sluta? Vi kommer aldrig att kunna gå på skolavslutningar, luciatåg eller någon annan tillställning där vårt barn ska prestera.
I ena pausen spelade två knattelag mot varandra, 6 st i ena och de var 6 stycken i det andra laget också men gjorde en fuling och hade helt plötsligt 8 kids på plan och de föll över varandra i slow motion i jakten på pucken eller gjorde sälen alldeles själva när resten av truppen var på andra sidan planen. Mitt hjärta knöts ihop och fnittrade förtjust. Vi applåderade stort och vrålade när de gjorde mål och sen var magin över och de stora grabbarna kom in på rinken igen.

Ni vet vilka. Stora, håriga hockeyspelare som brölande krafsar kånkelbär från röven med grillrengöringsborsten. Skickar kissbomber* på varandra i duschen och är allmänt grabbiga och neanderthaliga. Jag vet, en fördom jag har. Hade. Igår såg jag beviset om att det inte alls stämmer. Subway – var reklamen på MODO's rövar. Varför någon vill ha en baguette där har jag aldrig förstått, men förstår att vissa gillar det (I röven alltså, jag åt en macka därifrån senast igår och den kommer säkert komma ut den vägen men det är ju enkelriktat där). Brynäs kontrade med att ha reklam för Callaway rakt ovanför det 19 hålet. Dessa budskap visar väl tydligt att hockeyn nu blivit kvitt sin homofoba historia?

Inte en dag för tidigt. Välkomna ut ur burarna!

*En kissbomb görs på följande sätt: Håll ihop förhuden medan du kissar tills den fyllts. Sväng med höften och gör ett tufft juck samtidigt som du släpper taget om snoppen och låt den samlade kaskaden med urin träffa din kompis på benet (eller valfritt ställe). Hur moget som helst.

2 kommentarer:

  1. Nu kom jag på en sak - har ni gjort den där hockeypuck-högen som du pratade om att ni skulle göra när plusset visade sig?!

    Kram!
    Piggelin

    SvaraRadera
  2. Piggelin
    :-o Näe, det har vi ju inte!
    Tack för påminnelsen!

    Kraaaam!

    SvaraRadera