fredag 18 december 2009

Alltid samma känsla


Fick en flashback från första gången jag såg P idag. Fråga mig inte vad som triggade det men helt plötsligt fick jag en varm ilning i hela kroppen och jag fånlog trots att jag och Sillstrypar'n diskuterade allt från fobier till invanda mönster.

Jag var på väg ut ur skolan, han satt med sina kompisar alldeles vid dörren. Jag såg honom i ögonen och han... han.. han... tittade tillbaka. Ljudet försvann och det runtomkring blev suddigt och efter en liten evighet vek jag bort med blicken för att öppna dörren och gå ut. Jag log, varm i kroppen. Jag kollade på en kille och han tittade inte bort. Han tittade på mig! Undrar vem det var.

17 år och okysst i båda ändar (som mamma brukar säga) och jag hade precis mött min blivande man. Pappan till mina barn. Men det visste jag ju inte då. När vi sen inledde vårt förhållande med ett mastodonthångel, då – DÅ visste jag. För den sköna känslan försvann aldrig.

P! Jag vill hångla med dig! Kom hit!!!


7 kommentarer:

  1. Jag kommer direkt!!
    Eller förresten, det är ju du som har bilen, du får komma till mig! Jag älskar dig! (K)

    SvaraRadera
  2. Ååh, va söta ni är! Vart hittar man såna killar nuförtiden?

    SvaraRadera
  3. Jag har en sån hemma jag med! Fast iofs, jag var ju inte sjutton bast utan typ 34 när vi hånglade första gången :-)
    /Piggis

    SvaraRadera
  4. Sitter här aldeles tårögd! F'N vad vackert! All lycka till er! KRAM

    //Lapinette

    Obs. är kanske lite känsligare än vanligt då ett glas vin slank ned under lunchen.

    SvaraRadera
  5. Pratglad
    HAHA, ja det är vi! :-)

    Muffins
    De finns där man minst anar det. Om de har ögonbryn som George Clooney – slå till!

    Piggis
    Hjärtat har ingen ålder *skrockar* :-)

    Lapinette
    Oohh vad härligt, varm i hjärtat och mellan öronen! KRAM

    SvaraRadera