tisdag 29 december 2009

Gam och partaj

Julen passerade med både hårda och mjuka klappar. Mest hårda. Och bra! Böcker till huset, ett fågelmatarhus till Nancy (men fåglarna håller sig på behörigt avstånd från leoparden som sitter och dreglar ner fönsterrutan), Seinfeld-dvd till oss och P hade lämnat in mina fioler på lagning så nu kan vi spela tillsammans! Om man anstränger sig kan det låta som att vi spelar samma låt och med god vilja även höra att det är Äppelbo gånglåt. Varför börja med "köttullar med lingon" som jag gjorde, nej P går direkt på det tunga artilleriet och vill drilla knätofs. Det är så vackert att Nancy börjar gråta blod.

Nyheten avslöjades också så klart. På två sätt. I svårföräldrarnas hus smugglades en bulle in tillsammans med en Jansson (don't try this at home!) och höll på att ta eld innan svärmor äntligen öppnade ugnslukan. Poletten trillade saaaaaakta ner "MÄH, varför ligger det en bulle i ugnen? Vem har lagt en bulle i ugnen???" En liten tår, ena brodern hoppade runt jämfota och vi blev fnissiga. Svärfar var dock inte på plats och fick höra nyheten säkert 2 minuter efter alla andra. Inte så populärt. Han blev glad på sitt sätt genom att vara rolig och blåsa ut hjärtat med bazooka.

Hos min syster satt alla och åt i godan ro när P ville sjunga en stump.
Hej tomtegubbar, slå i glasen nu ska jag va lite lustig
Hej tomtegubbar slå i glasen – vi ska ha barn i augusti....
*paus*
Näääj va roooligt! SKÅL!
*fortsatt intag av den viktiga julmaten*

På det hela gick det som jag trodde, fast lite mindre stående ovationer men hey, det är stort för oss men de förstår nog inte fullt ut vilken kraft det tagit oss för att ta oss hit.

Whatävve.

Snart kommer våra nyårsgäster så det blir en ny lucka i bloggen, världens sämst uppdaterade. Nåja, 2010 blir ett bra år redan i förhandstipsen så jag kommer bättra mig (nyårslöfte!)...

Gott nytt år!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år snäckan....vilka roliga ider ni hade för att tala om att lilla Pricken växer i din mage...men vad olika reaktionerna var!!!???

    Jag hade nog hoppat upp och ner,sprungit som en galning och skrikit....ja ungefär som den där reklamen för trisslott!!!

    Ha en underbar dag imorgon...

    Kram Junilegon

    SvaraRadera