onsdag 9 december 2009

Smyga i häcken

Igår kände jag mig smått paranoid. Jag var ute på promenad med en vän när jag kände hur jag var alldeles blöt i trosan.

FaaaaAAAN, nu blöder jag! Tänkte jag. På repit - om och om igen. Jag minns inte vad vi pratade om under tiden som kändes som en evighet, men hoppades att vi snart skulle vara tillbaka till utgångspunkten så jag kunde cykla hem och inspektera.

Jag cyklade så fort jag vågade utan att anstränga mig för mycket. Nu är det ju nästan 1 mil hem så halvvägs stannade jag där cykelbanan leder förbi en fotbollsplan, och i skydd av mörkret (för att undvika att bli inplockad för förargelseväckande beteende) stoppade jag snabbt ner handen i trosorna. När jag kikade på det bleka fingret i cykellampans sken sa jag högt för mig själv: Du är tamejfan inte klok. Dock inte helt övertygad om att jag sett rätt fortsatte jag hem och väl hemma kunde jag pusta ut.

Minnesanteckning: Regnbyxor, jeans och strumpbyxor i kombination med + 5 grader och lätt motionering ger rövsvett. Thank god för rövsvett!

7 kommentarer:

  1. Det ääär jobbigt, den där läskiga känslan att nåt kanske är fel...man får vara lite paranoid :)

    SvaraRadera
  2. Å vännen! Jag skrattar men jag inser verkigen din rädsla.
    Hoppas såååå att tiden går såpass snabbt att du kan känn lugnet komma och få njuta lite också gumman!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte lyckats gratta förrän nu, så här kommer ett stort grattis!

    Det är en dålig ursäkt men förklaringen är att det är kaos i tillvaron just nu i och med att jag har mindre än två veckor kvar att göra och jag tycker att det ställs helt orimliga krav på jobbet på vad jag ska anses hinna klart innan jag går och utan att de hunnit hitta någon jag kan lämna över till. Alltså råder totalt internetförbud för mig dagtid numera. Så fort jag kommer hem måste jag avlösa maken som är hemma med en sjuk Iris, just nu inne på sin femte dag med feber. Så i princip inget internet kvällstid heller. Sedan har vi haft besök av svärmor också som vi behövt underhålla så inget internet hela förra helgen heller och jag tror inte att vi är hemma mycket den här helgen. Så det är bra med mig men stressen hänger som en klump i magen just nu. Då passar det bra att få läsa ditt roliga inlägg och skönt att få höra att det inte var någon fara!

    Kram BS.

    SvaraRadera
  4. Jösses vad du skräms! Men ack så skönt att det inte var något annat än rövsvett!! :-D

    //Lapinette

    SvaraRadera
  5. Paranoian är helt förståelig och vilket gastkramande inlägg det blev. Tjoho för Pricken igen och tjoho för att du började blogga!

    /September

    SvaraRadera
  6. Oj, blev nästan rädd ett tag...! Men Pricken är segare än så, tack och lov!

    Kram Ore

    SvaraRadera
  7. Trillingnöten
    tack, vad skönt! Kommer man någonsin sluta vara det?!?!?

    Saltis
    :-) Jag njuter, jag NJUTER! Njut du med – på semestern...

    BS
    Åh, hej vännen! Tack för grattis och du behöver inte alls be om ursäkt, jag vet ju att du skulle säga det om du hade haft möjlighet. Låter som du har det überstressigt, hoppas du tar hand o dig!!!!!

    Lappis/September/Ore
    Förlåt, inte meningen att skrämmas. Iofs, rövsvett är rätt skrämmande oavsett om an är beredd eller inte. :-D:-D:-D

    SvaraRadera