fredag 5 februari 2010

Myrsteg och härdsmälta

Jag fick höra när jag skulle börja blogga att så länge jag var frekvent med mina inlägg så spelade det ingen roll vad det stod. Nästan. I princip.

Men jag kommer inte ens på något att skriva om. Även om det egentligen borde finnas en massa att skriva om så vet jag inte vad jag ska skriva om det. Så jag skriver inget alls.

Dåligt, dåligt.

Hur som, veckan som gått har vi besökt vår underbara barnmorska och från ingenstans blivit varse om att just denna dam tar 650 kronor per besök. Vilket kommer bli runt 6500 riksdaler innan vi är i mål. Jag trodde i min enfald att all mödravård i Sverige var gratis, men inte denna. Så nu ska vi byta tillbaka till MVC igen för att kunna köpa något roligare. Det är inte så svårt att välja mellan flera tusen och ... ehh ... gratis. Nog om det, vi var där i nästan enåenhalv timme, det klämdes på magen och P fick leka doktor och jämförde min livmoder, som precis kikat över blygdbenskanten, med en blöt oasis. Sen försökte vi hitta hjärtljud men apparaten var glapp (en anledning till att byta BM, hahahah) och P fick slicka på batteriet för att se om det var ström i det men det enda som hördes var min kroppspulsåder som swoschade och Securitas fikarum. Nåja, det var inte så säkert att det skulle hörts något ändå så ingen ko på isen!

Därefter har min foglossning verkligen fått mig att sakta in på stegen och beskåda staden vi bor i, visste ni att det finns 3867 rader med gatsten mellan rådhuset och torget?

Nej, nu hittar jag bara på.

En annan rätt cool sak är att jag precis bokat tid för det stora, hett efterlängtade ultraljudet. Vi ska få se Pricken igen! Nu i större skala! Säg hej till publiken! Men det är 5 veckor dit, så jag hoppas oasisen får plats med en gigantisk ... bukett. :-)


2 kommentarer:

  1. Jaså! En oasis! Där ser man? och blöt ska den vara också. Men du det finns ju olika storlekar och former på oasis. har de formgjutit en för just din livmoder?? :-)
    DET kallar jag service! kanske därför det kostar 650 per besök. Det går ju åt en del oasisar...
    Jag hoppas fortfarane hinna till posten idag, men annars blir de nästa vecka.
    KRAAM!

    SvaraRadera
  2. saltis
    ja, vi har alla en formgjuten oasis. Hur tror du annars rosen sitter fast?

    SvaraRadera