tisdag 16 februari 2010

Pricken är levererad

I natt kom han.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, utan via akut kejsarsnitt, eftersom jag hade ett extra kön och de inte visste hur han skulle komma ut på annat sätt.

Efteråt låg livmodern uppfläkt och vi skådade den konstiga, blekrosa ut-och-in-vända ballongen.
– Är det här magmunnen? Frågade jag och pekade på någon litet hål. Anatomi har ju alltid varit min starka sida. Nej, det kunde det inte vara, för det är massa hår på utsidan just där. Ojojoj, jag vill inte veta vad det var...

Navelsträngen satt i mitten och i andra änden var Pricken. Ful som stryk. En liten rumpnisse med sugrör till armar, minimal överläpp och en gigantisk uppnäsa likt Hedvig från A till Ö. Jag blev i alla fall själaglad när jag såg att han hade mina ögonfransar med Ps svarta hårfärg. Piuuh!

Men vart var P? Han var ju inte med!!! Nåja, jag fick ringa honom senare, nu var det dags för mig och min storasyster att dra till tax-freen. Där hade barnmorskorna redan radat upp alla bebisar på en hylla i mitten, i små kartonger som det brukar ligga Marsvin i med olika klädslar, som när man trycker på handen börjar spela Kung Fu fighting och veva med armarna.
– Hmmm, det ser ut som den där rumpnissen som de sa var min, men det står tryckt "Axel" på kartongen och det namnet hade vi ju inte riktigt tänkt oss.

Jag plockade med mig Axel under armen och åkte hem till gruppbostaden, dit vi hade fått flytta efter att ha klagat på standarden i lägenheten. Där var P och hela hans familj och jag kände mig väldigt obekväm med KungFu Axel fortfarande kvar i kartongen – vad skulle de tänka?!?! Jag vet ju inte hur man gör med så här små barn!

P var inte sen att ta kommandot, tog det lilla trastliknande barnet i knät och började mata honom med flaskan med AD-droppar som de hade skickat med.

Jag kände mig lugn, klart vi kommer fixa det här. Även om det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig.

5 kommentarer:

  1. Eh! Dina drömmar ÄR verkligen rätt weird nu!!!!
    haha!
    Har du fått paket förresten?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Ja, jag vet inte var det här ska sluta, om jag ska bli rädd eller om jag ska känna mig trygg i att det BORDE i alla fall inte bli så där...
    Jag har inte fått något paket ännu men jag vittjar lystet brevlådan varje dag! :-)
    Kramar!!!!

    SvaraRadera
  3. Fniss!

    du är så BRA som skriver om dina galna drömmar.. själv förtränger jag dem snabbt som attan.. ha ha ha...

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Pratgladis!
    Jag brukar vanligtvis inte minnas mina drömmar så bra, men de tar liksom aldrig slut och det jag skriver är säkert bara en tiondel av vad jag kom ihåg när jag vaknade. Fatta vad långt det hade blivit annars. :-)

    Så du är hemma fortfarande...? :-)))))) Iiih, det är så spännande! Inga fler förvärkar? Lycka till i morgon!!!!!

    SvaraRadera
  5. Herregud vad spännande! Och vad mycket som hänt sedan sist! :-o :-D
    Stor kram från koko

    SvaraRadera