fredag 12 mars 2010

Stuck in the middle

På väg tillbaka från lunchen noterade jag att de bytt till ett nytt kodlås. Här fungerar det så att man först måste öppna ytterdörren med kod, gå in i en luftsluss, avvakta att ytterdörren går igen och låser sig och sen låser innerdörren upp sig automatiskt och man är insläppt i Fort Nox.

Så jag slog in koden precis som vanligt.
Gick in i slussen.
Råkar släppa en rejäl brakare som jag själv blev rädd för.
Och sen öppnas inte innerdörren.
Och låsknappen för att öppna ytterdörren har de plockat bort, så fiffigt.
Jag rycker några gånger i innerdörren och vet inte riktigt hur jag ska ta mig därifrån och...ser en man komma mot dörren.
Panik! Här står jag fast i en pruttlukt som jag inte kan skylla på någon annan och så kommer en kostymgubbe och ska öppna. Som om han inte redan såg väldigt skeptisk ut eftersom han inte kände igen mig gjorde nog en fin parfym av tarmludd inte saken bättre. Jag babblade på som jag brukar när jag blir nervös och skyndade ut fort som fan ut ur dimman och önskade att han var rökare så han ändå inte kunde känna lukten av en ... rökare.

Nåja. Jag överlevde. I morgon och fram till BF blir det papperspåse över huvudet.

4 kommentarer:

  1. Okej, då kommer det ju inte vara så svårt att hitta dig på brunchen imorgon. :-D

    SvaraRadera
  2. :-D
    vet inte hur jag ska få i mig våfflorna utan att spilla bara...

    SvaraRadera
  3. Oooh, ha det så kul på brunchen och försök att inte gasa ihjäl alla!

    /A

    SvaraRadera
  4. Hi hi hiii... jag och maken fnissar ikapp! :-)

    SvaraRadera