onsdag 17 mars 2010

Tjuvkik


Ursäkta min dåliga uppdatering. Vi har varit så himla nervösa! P tyckte jag var oroväkande sval (jag som varit jättevarm och skön sen insättningen i princip) och trodde det värsta, men efter mycket googlande fick han lugnande besked. Det är heeeeeelt normaaaaalt.

Jag har också tänkt mig små skräckscenarier om hur vi får det hemskaste besked man kan få i en sådan här situation. Undrat hur vi i så fall skulle orka gå vidare. Vi har även pratat om det, vad skulle vi i så fall göra, förutom att dö en liten smula?

Och så: igår fick vi träffa den raraste barnmorska man kan tänka sig, när vi besökte förlossningen för RUL. Allt såg bra ut, Pricken var proportionerlig och alla delar satt där de skulle. Och känslan var... nä. Ord är överflödiga. Här är Pricken III:

Om jag på förra tjuvtitten kände ett litet *PING* i hjärtat som vid en lätt sommarförälskelse, så var värmen som spred sig, och lugnet, pirret, längtan och fascinationen början på något så mycket större. Vi svävade som på moln från sjukhuset och jag tror inte någon av oss landat än.

Och på semifinalen i bandy (SAIK-Bollnäs) vi senare befann oss på, ungefär 2 minuter före första målet då övriga blåorangea åskådare runt omkring oss exploderade av liknande eufori, fick jag en skön puff i höjd med byxlinningen. Jag klämde Ps hand. Den petade på mig! På riktigt!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Ååååååååååååå...!!!! Grattis! Så himla fin! Med liten gullig pussmun! :-)

    SvaraRadera
  2. Snyft Snyft... va söt! Jag sitter här med handen på hjärtat och bara fånler. Grattis igen! *glädjetårar*

    SvaraRadera
  3. Smygläsaren :-)17 mars 2010 kl. 09:59

    Så underbart fantastiskt härligt. Jag är så glad för er skull även om jag inte känner någon av er. Underbart med sparkarna också. Ta hand om er.

    SvaraRadera
  4. *bugar mig djupt*

    aaaaw, vad gulliga ni är!

    SvaraRadera
  5. Åååå!!!! Nu sitter jag här och lipar! Av lycka...! :-)
    Sååå underbart! Och skönt att ni slapp gå igenom det vi gjorde vid RULet Det var inte skoj. Men nu kan ni njuta av puffar och pet och kullerbyttor!!!
    Kraaaamar!

    SvaraRadera
  6. När en av mina vänner visade ULbild på sin dotter fällde jag den olämpliga kommentaren: "men titta, hon ser ut som Gollum!" Pricken ser dock ut som en bebis. Grattis!

    /A

    SvaraRadera
  7. *gråter lite* så glad för er skull!

    SvaraRadera
  8. saltis
    nej, förstår att det måste varit jättejobbigt. Har ett par kompisar som var på RUL och de inte såg huvudet (!!) på bebisen. Sen några dagar senare såg allt normalt ut, men det var jobbiga dagar för dem. Huvaligen!

    A
    :-D Jag har tänkt tanken om andras barn (när de väl kommit ut!!!) så jag är inte förvånad om det är Gollum som dyker fram. My precisouuuhuhuuusssssssssss... :-))))))

    MSW
    iiihhhh puss på dig!

    SvaraRadera